2015.03.05.
19:06

Írta: arusl

A héja

Létezik ez a nagyon okos néni, aki kenyeret akar sütni, akár héj nélkül is, mert a belét jobban szeretik a gyermekei, de előbb hagyományosan szeretné  -  héjával. Fájdalmára a receptek nem szóltak arról, hogyan készül a héja. Ez valóban jogos kérdés, még egy profi szakács sem tudhatja egyből, hogy főzik meg azt a madarat. Azt viszont tudjuk, hogy a legsárgább madár a citromhéja.heja.jpg

A viccet félretéve ezek után várhatjuk a többi okos kérdést: 1. Csőben sült zöldségeket szeretnék készíteni. Milyen anyagból legyen a cső, és mekkora legyen a mérete? 2. Kakaós csigát szeretnék sütni, kakaóm van, de friss csigát hol fogok találni hozzá? 3. Magyaros paradicsomlevest szeretnék betűtésztával, de nem kaptam ékezetes betűket, vajon az angol betűkkel ugyanolyan íze lesz? 4. Találtam oldalas recepteket, de hosszúnak és bonyolultnak tűnnek, nincs valakinek féloldalas receptje? 5. A férjem resztelt májat kíván, kölcsönadná valaki a resztelőjét? 6. Véletlenül kettőt lapoztam a szakácskönyvben és mákot tettem a csirkecombra, szerintetek ha megcukrozom jó lesz? 7. Az anyósomék sertéssültet szeretnének bakonyi módra, vagy baconnal, nem tudom hogy helyes és hogy készítsem? 8. Marhahúst szeretnék, a konfitált finom lehet, tálam van, de hol kapok konfit? 9 Zellerkrémlevest szeretnék ebédre, de sehol sem találtam zellerkrémet, mindenütt csak ép gyümölcs volt, esetleg valami tipp? 10. Egy étterem ablakában láttam: mákos guba van íliasodóval, szerintetek mi az az ília? 11. A barátom sárgaborsófőzeléket szeretne, de nincs csak zöldborsóm itthon, van valami fűszer, ami kisárgítaná? Sáfrány, kurkuma, curry, vanília, citromhéja? 12. Bögrés fánk, meg pizzatésztareceptet olvastam valahol. A fánkot meg a pizzát mióta isszák? 13. A bácskai rizses húshoz csak bácskai rizs jó? A B típusú rizs azt jelenti, hogy bácskai? 13. A kisfiamnak nagyon ízlett az óvodában a Stefánia vagdalt, hol kaphatok hozzávaló vagdalót? 13. A töltött karalábéban ha jól tudom darát hús van. Hol lehet üreges gumót venni, én mindenütt tömört láttam csak? 14. A töltött káposzta után próbálkoznék a töltött paprikával is. Darált paprika vagy egész kell hozzá? Netán annak is a levele? 15. Mi a fene az a tenger gyümölcsei? Egy órát keresgéltem a gyümölcsös pultnál, de egyik sem volt az! 16. Hagymás vért kívánt a párom, de a Teszkóban nem is forgalmaznak ilyet. Hol vehetnék friss vért, a vérközpontba mégsem mehetek? 17.  A mexikói chilis babhoz jó a házi csípőspaprika is? Sehol nem találtam mexikóit, max. spanyolt. Igaz Spanyolban is mexikóiul beszélnek, láttam a Panorámában...18. A sertésorjaleveshez csak az orra jó? Nem árulják csak fejjel együtt, és úgy nagynak találom. Fület viszont kaptam külön, azzal helyettesíthetem? Ez lenne a barátfüle? 19. A medvehagymás krumplipürére, miért mondta Olivér Dzsémi, hogy vegetáriánus? Mert a medve nem eszik húst? 20. A lányom imádja a sült csülök kérgét. Van olyan hentes, hogy a csülköt kicsontozza és kibelezi? 21. A vadászismerősöm megajándékozott egy őzgerinccel. Egészben szeretném kisütni, de nincs őzgerincformám. Tehetem fritőzbe? 22. 23....A sort folytathatja a mnyájas olvasó is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aruslaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr257243695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása